top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverGlenn

Update!

Ondertussen zit ik hier al bijna aan de helft van mijn stage dus dacht ik dat het nog eens tijd was voor een update! Op het werk is alles ondertussen vlot begonnen. De afgelopen 2 weken ben ik al druk bezig geweest mijn eigen stalen in te zetten voor groei. Het enige nadeel is dat er op voorhand moet geboekt worden wie in het labo zal werken, dus daardoor kan ik nooit vlot doordoen. Ik probeer altijd in de namiddag 3 uren te boeken zodat ik ongeveer 8 stalen per dag kan doen. Momenteel heb ik er 58 gedaan dus nog 42 te gaan! In het begin stond mijn mentor constant over mijn schouder mee te kijken maar ondertussen laat ze me al vlot alleen werken. De laatste paar dagen was ze zelfs al niet meer aanwezig op het werk dus mocht ik op mijn eentje in het BSL2+ labo! Ik begin gewoon te worden aan het werk onder negatieve atmosfeer en de schrik om besmet te worden met tuberculose is gelukkig ook aan het dalen.


Ondertussen heb ik tijdens mijn vrije tijd ook niet stilgezeten. Zo ben ik samen met Lien en Jana naar Pilanesberg gegaan, een groot natuurreservaat waar we met een zelf gehuurde wagen door het park konden rijden op zoek naar alles wat bewoog. Zo zagen we een kudde olifanten boos op ons afstormen, wilde honden zonnen, nijlpaarden roepen naar elkaar, zebra's de straat oversteken en nog een andere kudde olifanten gezellig naast elkaar douchen.


Op de campus zelf braaien we nog altijd pakweg twee keer per week en worden de andere universiteitsfeestjes vlot afgelost van elkaar. zelf organiseerden we al een scandinavian en mexican party en organiseerden de studentenclubs al feestjes met thema's als St. Patrick's day en 40-dagen-tot-eerste-stage-voor-tweedejaars-feestje. Ook ben ik op een avond naar een vrijgezellenfeest en daarna naar een "Sokki"-dansclub gegaan met enkele Zuid-Afrikanen. Op dat laatste probeerden ze me de dans dan ook aan te leren wat leidde tot grappige taferelen die gelukkig niet op film zijn vastgelegd ;). Op de rustigere dagen blijven we met de honden wandelen en aan het zwembad liggen. Ook ben ik naar een foodmarket gegaan in pretoria om eerst van de Afrikaanse keuken te proeven maar dan toch uiteindelijk taco's te kopen, en ben ik ook de heuvels in de buurt van de campus gaan opzoeken om mooie uitzichten van de stad te verkrijgen.


2 maanden zijn nu al gedaan, maar gelukkig zijn er nog 2 te gaan!


met steun van- en dank aan de provincie West-Vlaanderen!

78 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page